Elävöitetty esine

 

Elävöitetty esine, Hyvin pieni

Elävöitetty esine, Pieni

Elävöitetty esine, Keskikokoinen

Koko/tyyppi

Hyvin pieni rakento

Pieni rakento

Keskikokoinen rakento

Kestonoppia

½ n10 (2 kp)

1n10+10 (15 kp)

2n10+20 (31 kp)

Aloite

+2

+1

+0

Nopeus

40 j (8 ruutua); kaksijalkaiset 50 j, useampijalkaiset 60 j, pyörälliset 80 j

30 j (6 ruutua); kaksijalkaiset 40 j, useampijalkaiset 50 j, pyörälliset 70 j

30 j (6 ruutua); kaksijalkaiset 40 j, useampijalkaiset 50 j, pyörälliset 70 j

Panssariluokka

14 (+2 koko, +2 Ket), kosketus 14, valmistautumaton 12

14 (+1 koko, +1 Ket, +2 kehopanssari), kosketus 12, valmistautumaton 13

14 (+4 kehopanssari), kosketus 10, valmistautumaton 14

Perushyökkäys/paini

+0/–9

+0/–4

+1/+2

Hyökkäys

Isku +1 lähitaistelu (1n3–1)

Isku +1 lähitaistelu (1n4)

Isku +2 lähitaistelu (1n6+1)

Täyshyökkäys

Isku +1 lähitaistelu (1n3–1)

Isku +1 lähitaistelu (1n4)

Isku +2 lähitaistelu (1n6+1)

Tila/ulottuma

2½ j/0 j

5 j/5 j

5 j/5 j

Erikoishyökkäykset

Ks. teksti

Ks. teksti

Ks. teksti

Erikoisominaisuudet   

Hämäränäkö, pimeänäkö 60 j, rakennon tyyppipiirteet; ks. myös teksti

Hämäränäkö, pimeänäkö 60 j, rakennon tyyppipiirteet; ks. myös teksti

Hämäränäkö, pimeänäkö 60 j, rakennon tyyppipiirteet; ks. myös teksti

Laistot

Sitk +0, Ref +2, Tahto –5

Sitk +0, Ref +1, Tahto –5

Sitk +0, Ref +0, Tahto –5

Kyvyt

Vma 8, Ket 14, Ruk Ø, Äly Ø, Vii 1, Kar 1

Vma 10, Ket 12, Ruk Ø, Äly Ø, Vii 1, Kar 1

Vma 12, Ket 10, Ruk Ø, Äly Ø, Vii 1, Kar 1

Taidot

Valtit

Esiintymisympäristö

Mikä tahansa

Mikä tahansa

Mikä tahansa

Järjestäytyminen

Joukko (4)

Pari

Erakko

Haasteluokitus

½

1

2

Aarteet

Ei ole                                                        

Ei ole                                                        

Ei ole                                                        

Hengenlaatu

Aina neutraali

Aina neutraali

Aina neutraali

Kehittyminen

Tasolisä


 

Elävöitetty esine, Iso

Elävöitetty esine, Valtava

Elävöitetty esine, Suunnaton

Koko/tyyppi

Iso rakento

Valtava rakento

Suunnaton rakento

Kestonoppia

4n10+30 (52 kp)

8n10+40 (84 kp)

16n10+60 (148 kp)

Aloite

+0

–1

–2

Nopeus

20 j (4 ruutua); kaksijalkaiset 30 j, useampijalkaiset 40 j, pyörälliset 60 j

20 j (4 ruutua); kaksijalkaiset 30 j, useampijalkaiset 40 j, pyörälliset 60 j

10 j (2 ruutua); kaksijalkaiset 20 j, useampijalkaiset 30 j, pyörälliset 50 j

Panssariluokka

14 (–1 koko, +5 kehopanssari), kosketus 9, valmistautumaton 14

13 (–2 koko, –1 Ket, +6 kehopanssari), kosketus 7, valmistautumaton 13

12 (–4 koko, –2 Ket, +8 kehopanssari), kosketus 4, valmistautumaton 12

Perushyökkäys/paini

+3/+10

+6/+19

+12/+31

Hyökkäys

Isku +5 lähitaistelu (1n8+4)

Isku +9 lähitaistelu (2n6+7)

Isku +15 lähitaistelu (2n8+10)

Täyshyökkäys

Isku +5 lähitaistelu (1n8+4)

Isku +9 lähitaistelu (2n6+7)

Isku +15 lähitaistelu (2n8+10)

Tila/ulottuma

10 j/5 j (pitkänomainen),
10 j/10 j (korkea)

15 j/10 j (pitkänomainen),
15 j/15 j (korkea)

20 j/15 j (pitkänomainen),
20 j/20 j (korkea)

Erikoishyökkäykset

Ks. teksti

Ks. teksti

Ks. teksti

Erikoisominaisuudet   

Hämäränäkö, pimeänäkö 60 j, rakennon tyyppipiirteet; ks. myös teksti

Hämäränäkö, pimeänäkö 60 j, rakennon tyyppipiirteet; ks. myös teksti

Hämäränäkö, pimeänäkö 60 j, rakennon tyyppipiirteet; ks. myös teksti

Laistot

Sitk +1, Ref +1, Tahto –4

Sitk +2, Ref +1, Tahto –3

Sitk +5, Ref +3, Tahto +0

Kyvyt

Vma 16, Ket 10, Ruk Ø, Äly Ø, Vii 1, Kar 1

Vma 20, Ket 8, Ruk Ø, Äly Ø, Vii 1, Kar 1

Vma 24, Ket 6, Ruk Ø, Äly Ø, Vii 1, Kar 1

Taidot

Valtit

Esiintymisympäristö

Mikä tahansa

Mikä tahansa

Mikä tahansa

Järjestäytyminen

Erakko

Erakko

Erakko

Haasteluokitus

3

5

7

Aarteet

Ei ole                                                        

Ei ole                                                        

Ei ole                                                        

Hengenlaatu

Aina neutraali

Aina neutraali

Aina neutraali

Kehittyminen

Tasolisä


 

Elävöitetty esine, Giganttinen

Koko/tyyppi

Giganttinen rakento

Kestonoppia

32n10+80 (256 kp)

Aloite

–3

Nopeus

10 j (2 ruutua); kaksijalkaiset 20 j, useampijalkaiset 30 j, pyörälliset 50 j

Panssariluokka

11 (–8 koko, –3 Ket, +12 kehopanssari), kosketus –1, valmistautumaton 11

Perushyökkäys/paini

+24/+49

Hyökkäys

Isku +25 lähitaistelu (4n6+13)

Täyshyökkäys

Isku +25 lähitaistelu (4n6+13)

Tila/ulottuma

30 j/20 j (pitkänomainen), 30 j/30 j (korkea)

Erikoishyökkäykset

Ks. teksti

Erikoisominaisuudet   

Hämäränäköpimeänäkö 60 j, rakennon tyyppipiirteetks. myös teksti            

Laistot

Sitk +10, Ref +7, Tahto +5

Kyvyt

Vma 28, Ket 4, Ruk Ø, Äly Ø, Vii 1, Kar 1

Taidot

Valtit

Esiintymisympäristö

Mikä tahansa

Järjestäytyminen

Erakko

Haasteluokitus

10

Aarteet

Ei ole

Hengenlaatu

Aina neutraali

Kehittyminen

Tasolisä

Elävöitettyjä esineitä on kaikenkokoisia, -muotoisia ja -värisiä. Ne on luotu loitsuilla (esimerkiksi esineiden elävöityksellä) tai vastaavilla yliluonnollisilla kyvyillä.


Taistelu

Elävöitetty esine taistelee vain elävöittäjänsä ohjeiden mukaisesti. Se noudattaa käskyjä kyselemättä ja parhaan kykynsä mukaan. Koska sen ei tarvitse hengittää eikä se väsy koskaan, se voi olla erittäin käyttökelpoinen kätyri.

Elävöitetyllä esineellä voi yksi tai useampia seuraavista erikoiskyvyistä. Kykyjen lukumäärä riippuu esineen muodosta.

Sokaisu (Po)

Lakanamainen elävöitetty esine, esimerkiksi matto tai seinävaate, voi painia enintään kolme kokoluokkaa itseään suurempaa vihollista vastaan. Esine suorittaa normaalin painitestin. Jos se voittaa, se kietoutuu vihollisen pään ympärille ja sokaisee tämän siihen asti, kun se kiskotaan pois.

Puserrus (Po)

Taipuisa elävöitetty esine, esimerkiksi köysi, köynnös tai matto, tuottaa vaurioita iskuhyökkäyksensä verran plus puolitoista kertaa Voimakkuus-hyvityksensä aina, kun se voittaa käynnistämänsä painitestin enintään yhden kokoluokan verran itseään suurempaa olentoa vastaan.

Esine, jonka kokoluokka on vähintään Iso, voi suorittaa puserrushyökkäyksen useita olentoja vastaan yhtä aikaa, jos nämä olennot ovat vähintään kaksi kokoluokkaa pienempiä kuin esine ja mahtuvat sen alle.

Lujuus (Po)

Elävöitetyllä esineellä on sama lujuus kuin sillä oli ennen elävöittämistään.

Suurempi nopeus (Po)

Tietolaatikossa ilmoitettu perusnopeus maalla perustuu siihen oletukseen, että elävöitetty esine liikkuu kiemurrellen tai heijaten.

Esine, jolla on kaksi jalkaa (esimerkiksi patsas tai tikkaat) tai joka on muutoin muodoltaan sellainen, että sen on mahdollista liikkua nopeasti, saa nopeuteensa hyvitystä +10 jalkaa. Esine, jolla on useampia jalkoja (esimerkiksi pöytä tai tuoli), saa nopeuteensa hyvitystä +20 jalkaa. Pyörillä varustettu esine saa nopeuteensa hyvitystä +40 jalkaa.

Esineellä voi olla myös ylimääräisiä liikkumistapoja. Puinen esine voi kellua, ja sillä on uintinopeus, joka on puolet sen nopeudesta maalla. Köydellä tai vastaavalla taipuisalla esineellä on kiipeämisnopeus, joka on puolet sen nopeudesta maalla. Lakanamainen esine voi lentää (lentoketteryys kömpelö) puolella normaalinopeudestaan.

Tallonta (Po)

Elävöitetty esine, jonka koko on vähintään Iso ja jolla on lujuutta vähintään 10, voi talloa olentoja, jotka ovat vähintään kaksi kokoluokkaa pienempiä kuin se itse. Tallonnan vauriot ovat yhtä kuin esineen iskuhyökkäyksen vauriot + puolitoista kertaa esineen Voimakkuus-hyvitys. Vihollinen, joka ei suorita vapaahyökkäystä esinettä vastaan, voi yrittää puolittaa vauriot Refleksi-laistolla (VA 10 + puolet esineen kestonopista + esineen Voimakkuus-hyvitys).


The text on this page is Open Game Content, and is licensed for public use under the terms of the Open Game License v1.0a.